Breinkost voor thuis: lunch inspiratie!

Daar zijn ze weer: Breinkost recepten speciaal voor thuiswerkers. Zodat je thuis – vanwaar je nu letterlijk ook gewoon op De Polderij kunt mee vergaderen en ons dus echt niet meer hoeft te missen! – ook gewoon met optimale hersenactiviteit een productieve dag beleeft.

 

Lunch inspiratie!

Wat ons Middag maaltje (to go!) zo geliefd maakt, is de grote diversiteit aan Polderbroodjes! Elke Willems bracht al eens in beeld hoe wij zo’n Polderbroodje opmaken:
 

 

Breinkost

Brood is goed voor: focus, concentratie en je waarnemingsvermogen. Ook stemt brood optimistisch en zorgt het eten van brood voor geheugensteun. Een paar plakjes komkommer op je broodje is goed voor de opname en verwerking van eiwitten – en voor stressreductie. Walnoten helpen bij sneller en helderder denken, en bij het denken in oplossingen. Ook dragen ze bij aan optimisme, (lange termijn) geheugen en concentratie.

Ingrediënten

  • broodje naar keuze (lekkere bruine bol van Zorgbakkerij het Blauwe Hek!)
  • boerenboter (bijvoorbeeld van Delflandshof)
  • rucola
  • komkommer
  • peer
  • blauwe kaas (Hollandse Blauwader)
  • fijngehakte walnoten
  • balsamicostroop
  • peper en zout naar smaak

 

Bereiding

  • Stap 1: maak mooie plakjes van je peer en gril ze in de grilpan/op de grilplaat (of in de oven: ca. 15 min op 180 graden).
  • Stap 2: halveer je favoriete broodje en besmeer met een mooie boerenboter.
  • Stap 3: beleg met wat (biologische) rucola en dun geschaafde plakjes komkommer (tip van onze broodjeschef: leg de komkommer onder je beleg om te voorkomen dat je beleg ‘nat’ wordt).
  • Stap 4: beleg (niet te zuinig!) met een lekkere (Hollandse) blauwaderkaas.
  • Stap 5: leg de gegrilde plakjes peer erop.
  • Stap 6: maak af met een beetje balsamicostroop en wat walnoten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *